Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

E-kereskedelmi trendek 2022

Az elmúlt évek járványügyi intézkedései nem csak az életünket, de a vásárlási, fizetési szokásainkat is fenekestül felforgatták. Egyre több magyar fogyasztó kényszerült az online térbe, ami a kereskedelemre is nagy hatással volt.

Az e-kereskedelem fejlődésének azonban kifejezetten jót tett a kereskedelmi piac átalakulása, 2021-ben például az előző évhez képest 3%-al nőtt az e-kereskedelmi forgalom, ezzel maga mögé utasítva a járványt megelőző éveket is. Azonban ahhoz, hogy egy webshop meg tudja tartani vevőit, sőt újabb és újabb vevőket szerezzen, folyamatosan fejlődnie kell, lépést kell tartani a piac folyamatos alakulásával.

És hogy mik is ezek? Következő blogunkban ennek járunk utána.

Bár már Magyarországon is egyre elterjedtebb az online kereskedelem, az USA-hoz képest még mindig gyerekcipőben jár, így az amerikai piachoz képest még hatalmas növekedésre számíthatunk. A Statista kutatásai szerint az emberek 51%-a már inkább online szerzi be a hétköznapi élethez szükséges dolgokat, és ez a szám előreláthatólag minden évben 5%-al növekszik.


De mégis hogyan tarthatunk lépést a rohamos fejlődéssel?

1. Automatizáció
Az újfajta igények újfajta megoldásokat követelnek, gondoljunk például a logisztikára. Míg 10 éve a saját logisztika és raktározás volt a legelterjedtebb megoldás, ma már számos új lehetőségünk van, ilyen például a fulfilment, melynek lényege, hogy a logisztikai és raktározási feladatok kiszervezésre kerülnek, így fogyasztóid sokkal magasabb minőségben és sokkal rövidebb idő alatt szolgálhatod ki. Nem mellesleg a házhozszállítás díjából is lecsippenthetsz, hiszen a futárcégek listaárainál jóval kedvezőbb díjon szállíttathatod termékeid és az sem jelent gondot, ha kevesebb csomagszámmal dolgozol, így is versenyképes maradsz. Ezzel az új megoldással még az sem kizárt, hogy bizonyos nagyvárosokban már a megrendelés napján kiszállításra kerül a termék, amely igen nagy előnyt jelenthet versenytársaiddal szemben.
A Shoprenter rendszerében számos automatizációra van lehetőség, ilyen például az automatikus kosárelhagyási és egyéb email kampányok.

2. Vásárlói mintázat, profilozás, piacelemzés
Ha lépést szeretnénk tartani az online kereskedelmi trendekkel, érdemes követnünk célközönségünk viselkedését, elemezni vásárlóink adatait. Továbbá különösen fontos odafigyelnünk a piacunk elemzésére is, hiszen így alakíthatjuk ki azt a marketing stratégiát, amivel a legjobban szólíthatjuk meg leendő vásárlóinkat, hiszen nyilvánvalóan máshogy kell megszólítanod egy fiatalabb, akár iskolás célközönséget, mint az idősebb potenciális vásárlókat – és ez persze igaz a hangnemre és a marketing csatornákra is.
Ahhoz, hogy webshopunkat sikerre vigyük, érdemes riválisainkat is szoros megfigyelés alatt tartani, és követni azt, hogy milyen kreatív irányzatokat ölelnek fel, milyen újításokat vezetnek be, vagy például hogy milyen platformokon vannak jelen. Időről időre javasolt konkurenciaelemzést tartanunk, hiszen így egy teljesebb képet kaphatunk arról, hogy hol is helyezkedünk el, mi az, amit jól csinálunk és mi az, amiben még fejlődnünk kell.
A tájékozottság mindig lépéselőnyt jelent, és nincs ez másképp akkor sem, ha iparól van szó. Tartsuk nyitva a szemünket és fülünket az iparági hírek tekintetében is, így elsőkézből értesülhetünk a változó piaci feltételekről a közelgő trendekről.

3. Zöldülj te is
Az idei évben minden eddiginél nagyobb befolyással bírnak a zöld törekvések. Figyelj te is a környezettudatosságra, igyekezz környezetbarát ellátási láncot kialakítani, gondolkodj te is zero-waste, újrahasznosított és fenntartható megoldásokon!
Megfigyelhető, hogy a fogyasztók egyre inkább keresik a fenntartható márkákat, szívesebben köteleződnek el ezek iránt. Különösen igaz ez a fiatalabb célközönségre, a fenntarthatóságra való összpontosítás már most is egy igen kiemelkedő marketing trend, 2022-ben azonban ez tovább növekszik majd.
Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy az elmúlt 5 évben a „Fenntarthatóság” havi keresési lekérdezése globálisan 164 500-ról 724 000-ra nőtt.
(forrás:  What Ecommerce Trends Will Define 2022? )


Érdemes ezt tehát beépítenünk valamilyen módon vállalkozásunkba, akár csak annyival is, hogy a csomagolás termén odafigyelünk arra, hogy kevesebb műanyagot használjunk, vagy, hogy a csomagolóanyagaink újrahasznosíthatóak legyenek (és persze ezt érdemes kommunikálnunk a célközönségünk felé is).
Összességében tehát 2022-ben érdemes több fronton is tudatosságot csempésznünk vállalkozásunkba, ami persze nem kis feladat. Ha szükséged lenne ebben egy kis segítségre, keresd bátran csapatunkat elérhetőségeink egyikén.

Elvesztél ajánlataink tengerében?

Tekintsd meg összefoglaló táblázatunkat, így világosabb lesz milyen különbségek vannak egyes csomagjaink között.

logo Webshop alapbeállítások csomag Superior webáruház készítő csomag Webáruház költöztetés csomag Webshop redesign csomag Egyedi design csomag
           
Dedikált kapcsolattartó small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Főoldali designterv és fejlesztés   small-correct(sablon alapú) small-correct(sablon alapú) small-correct(sablon alapú) small-correct(egyedi)
Kategóriaoldali designterv és fejlesztés         small-correct
Termékoldali designterv és fejlesztés         small-correct
Választott aloldali designterv         small-correct
Mobilra designterv         small-correct
Általános beállítások small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Domain beállítások small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Fizetési és szállítási beállítások small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Rendeléssel kapcsolatos beállítások small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Alap onpage és technikai seo beállítások small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Mobilra, tabletre optimalizálás (reszponzív) small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Grafikai elemek elkészítése   small-correct small-correct small-correct small-correct
Kapott képek méretezése, tömörítése (nem termékfotók) small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Belépés és regisztráció beállítások small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Megjelenítési beállítások small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Termékfeltöltés   small-correct(10 db) small-correct(termékek költöztetése) small-correct(10 db) small-correct(10 db)
Egyedi visszaigazoló emailek   small-correct small-correct small-correct small-correct
Egyedi hírlevélsablon   small-correct small-correct small-correct small-correct
Bannerkészítés   small-correct small-correct small-correct small-correct
CSS kódolás   small-correct small-correct small-correct small-correct
Egyedi modulok létrehozása admin felületről szerkeszthető         small-correct
Egyedi modulok létrehozása admin felületről nem szerkeszthető   small-correct small-correct small-correct  
Egyedi lenyíló készítése   small-correct small-correct small-correct small-correct
Logótervezés         small-correct
Névjegykártya tervezés         small-correct
Aloldalak létrehozása (maximum 10 db)   small-correct small-correct small-correct small-correct
Tervezést megelőző piackutatás és konkurenciaelemzés   small-correct small-correct small-correct small-correct
Sablon beállítása, átalakítása a terveknek megfelelően   small-correct small-correct small-correct  
Kiválasztott sablon beállítása módosítás nélkül small-correct        
Egyedi témafejlesztés         small-correct
301-es átirányítások     small-correct    
Termékek költöztetése előző webáruházból     small-correct    
Számlázó program integrációja small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Online fizetési mód integrációja small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Jogi dokumentációk integrációja vagy feltöltése small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Alkalmazások beállítása small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Marketing eszközök integrálása   small-correct small-correct small-correct small-correct
Kategóriafa kialakítása small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Kategórialeírások készítése (maximum 50 db)   small-correct small-correct small-correct small-correct
Termékmatrica tervezése és létrehozása   small-correct small-correct small-correct small-correct
Hűségpontrendszer, véleményösztönző, kosárelhagyó kialakítása   small-correct small-correct small-correct small-correct
Tesztelés, komplett ellenőrzés small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
Ajándék termékfeltöltést segítő oktatóanyag small-correct small-correct small-correct small-correct small-correct
           
  Érdekel Érdekel Érdekel Érdekel Érdekel