Webshop készítése otthon, saját erőből, és nem szakértőkre bízva lehetséges ugyan, de fontos tudni, hogy ez nem egy könnyű feladat, és van néhány buktatója, amelyekkel szembe kell nézned. Az alábbiakban felsorolunk néhányat ezek közül:
Technikai kihívások: Egy webshop elkészítése sok technikai ismeretet igényel, például a weboldalak fejlesztéséhez használt nyelvek és technológiák ismerete, mint például HTML, CSS, JavaScript, PHP vagy más programozási nyelvek. Emellett a webtárhely és domain beállításokhoz is értened kell.
Webáruház platform kiválasztása: Számos webáruház platform áll rendelkezésre és mindegyiknek megvannak a saját előnyei és korlátai. Először meg kell határoznod, hogy milyen funkciókat és skálázhatóságot igényelsz, majd ennek alapján válaszd ki a megfelelő platformot.
Felhasználói élmény (UX): A webshop tervezésekor ügyelni kell a felhasználói élményre. Ha a felhasználók nem találják meg könnyen a kívánt termékeket vagy a fizetési folyamat zavaros, az csökkentheti a vásárlói konverziókat.
Biztonság: A webshopban tárolt ügyfél- és fizetési adatok biztonságos tárolása kiemelten fontos. Biztosítanod kell, hogy a weboldalad megfelelő SSL tanúsítvánnyal rendelkezzen, és hogy az adatokat titkosítva tárold.
Mobilbarát kialakítás: Ma már a felhasználók jelentős része mobil eszközökről vásárol. A webshopodnak reszponzívnak és mobilbarátnak kell lennie, hogy mobiltelefonokról is kényelmesen használható legyen.
Marketing és keresőoptimalizálás (SEO): A webshop létrehozása csak az első lépés. Ahhoz, hogy a potenciális vásárlók megtalálják a webshopodat, foglalkoznod kell a keresőoptimalizálással, és hatékony marketingstratégiát kell kidolgoznod.
Ügyfélszolgálat és logisztika: Az ügyfélszolgálat és a termékek kézbesítése is kulcsfontosságú. Gondoskodnod kell arról, hogy a vásárlók megkapják a rendelt termékeket, és szükség esetén segítséget kapjanak.
Idő és energia: A webshop készítése és működtetése időigényes folyamat. Számolnod kell az időráfordítással, amit a fejlesztés, karbantartás és az ügyfélkezelés igényel.
Webshop készítése során számos fontos lépést kell végrehajtani annak érdekében, hogy a webáruház hatékonyan működjön, vonzza a vásárlókat és remek vásárlói élményt nyújtson.
A webshop készítésének lépései:
- Stratégia kialakítása
- A termék meghatározása
- A vevőkör meghatározása, buyer perszónák alkotása
- Árazás
- Terméktesztelés
- Név és domainnév regisztráció
- Tárhely szolgáltató választása
- Webáruház platformjának megválasztása (egyedi fejlesztés vagy bérlés?)
- Oldalstruktúra kialakítása (főoldal, aloldalak, kategóriák és termékek)
- A honlap dizájn testreszabása
- Tartalmak (szövegek és termékek feltöltése)
- Szállítási- és fizetési módok hozzáadása
- Mérések, analitika beállítása
- Folyamatos revízió és fejlesztések
Platform választásánál érdemes néhány szempontot figyelembe vennünk: Egy bérelhető webshopban (pl. Shoprenter) többféle sablon közül választhatunk, hiszen ezek előre el vannak készítve, viszont korlátozottak vagyunk a funkciókat illetően, így sosem lesz teljesen személyre szabott. Egy bérelhető webshop lényegesen olcsóbb, mint egy saját fejlesztésű webshop motor. A havi költségek tekintetében is barátibb egy bérelhető webáruház.
A saját fejlesztésű webáruház egyedi előnyökkel rendelkezik, például a rugalmasság, testreszabhatóság és az összetettebb üzleti igények kielégítése terén. Azonban ezeknek az előnyöknek ára van, és a saját fejlesztésű rendszer kialakítása és fenntartása jelentős pénzügyi és időbeli befektetést igényel.
A legtöbbször alkalmazott módszer az, hogy egy cég előfizetéses webáruház fejlesztésébe kezd bele, csökkentve ezzel a költségeket, és ezáltal a kockázatot. Ha a webshop jövedelmező, akkor a bevételt vagy egyedi fejlesztésű webáruházba forgatják vissza, vagy pedig maradnak az előfizetéses ügyfélkörben, és inkább más marketing folyamatokra költik el a profitot.
Webáruház indítás költségei
- Webshop motor bérlése vagy saját webshop motor fejlesztése (ez esetben fejlesztési költségekkel kell számolni)
- Domain név regisztráció
- Tárhely bérlés
- Szoftver licenszdíjak (fizetős témák, bővítmények)
- Feltöltés költségei (a minőségi termékfotók és a tartalom előállítása szintén költségeket generál)
- SSL tanúsítvány
Az online kereskedelemben nagy a verseny, függetlenül attól, hogy milyen terméket értékesítesz. Gondoskodnod kell róla, hogy a webshopod kiemelkedjen a többi közül valamilyen egyedi értéket nyújtva.
Az első webáruházunk létrehozásakor, tapasztalat nélkül érdemesebb a költséghatékonyabb, bérelhetővel elkezdeni – de a döntés függ a büdzsédtől, az internetes vállalkozás jellegétől, és még sok mástól. Bár egy webshop készítése otthon megvalósítható ugyan, viszont érdemes alaposan átgondolni és alaposan felkészülni a projektre. Ha kevésbé vagy jártas a webfejlesztésben, lehet, hogy érdemes szakértők segítségét igénybe venni legalább az alapvető dolgok beállításához és a biztonságos működés garantálásához.
Ha nem szeretnél egyedül végigmenni a folyamaton, hanem inkább profi segítséget vennél igénybe, keress minket bátran! Időt, energiát és pénzt spórolunk meg neked, hiszen pontosan ismerjük a már kitaposott ösvényt. Minden hónapban 10 webáruház elkészítésére van kapacitásunk. Ha benne szeretnél lenni a havi 10-ben, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot még ma!